Unikke fordele for brugerne

Arkitekterne udråber hfb.dk til den næstbedste hjemmeside

A & B Analyse har lavet en brugerundersøgelse for Arkitekternes Forlag. Den viser, at arkitekterne udråber hfb.dk til at være den næstbedste hjemmeside, når man skal finde inspiration og hjælp til det daglige arbejde (kun slået af Arkitektforeningens). Undersøgelsen viser også, at blandt de 314 arkitekter, der har besvaret undersøgelsen, er der et rigtig godt kendskab til HFB. 62 % ad de adspurgte bruger hfb.dk.

Læs hvad de selv siger...

Et godt sted at finde ligestillede produkter

Jeg bruger HFB til flere ting. Først og fremmest er det et rigtig godt sted at finde ligestillede produkter og producenter, så vi ikke altid bruger, det vi ”plejer”. Typisk er det meget hurtigere og nemmere at finde ligestillede produkter i HFB, end hvis man fx søger i Google, og så får man også dem med, som man netop aldrig finder i Google, fordi de mere ”ukendte” typisk ligger lavt på resultatlisten. Derudover bruger jeg opslagsstoffet en hel del – herunder ikke mindst rumbehov.

Jeg bruger udelukkende HFB på nettet. Når jeg i forvejen sidder ved skærmen, er det jo ti gange hurtigere at gå ind på hfb.dk og finde de informationer, jeg skal bruge, fremfor at skulle rejse mig og finde dem i bogreolen.

Andreas Herborg Nielsen, 3 x Nielsen

Nemt at sammenligne produkterne i HFB

- Jeg bruger HFB til at finde fx rumbehov, men jeg bruger den også til at holde mig orienteret om nye produkter på markedet og til at finde specifikke produkter til et projekt. Man kan jo finde mange informationer om både produkter og producenter på nettet, men HFB er et rigtig godt supplement, fordi man også får de produkter og leverandører med, som ikke lige optræder blandt de første i Google eller som måske optræder med helt andre søgeord. Derudover giver HFB nem adgang til at sammenligne det ene produkt med andre tilsvarende, og det er jo væsentligt mere besværligt og tidskrævende på Google.

- HFB er en god kilde til at holde sig opdateret med nye produkter på markedet. Ikke mindst takket være den jævnlige nyhedsmail, der samler de seneste produktnyheder på en overskuelig måde. Som værktøj er HFB dejligt nede på jorden samtidig med, at der sker en hel del udvikling, så basen bliver nemmere og nemmere at søge i og bruge."

Søren Korsgaard, Steen Friis Design og Søren Korsgaard arkitekt

Produktinformationerne er skræddersyet til brugernes behov

Alle produktinformationer er seriøse, fagligt redigerede og strukturerede, så det er så nemt som muligt at finde og sammenligne produktdata. Dette er unikt for HFB og i høj grad værdsat blandt brugerne, fordi det sparer dem for en masse informationssøgning og dermed en masse tid.

Se et eksempel på en produktside her


Dataservice giver brugerne overblik over dine tillægsydelser

Brugerne har på hver enkelt produktside på hfb.dk adgang til et fuldstændigt overblik over alle tillægsydelser, der er knyttet til produktet. Denne dataservice er også enestående for HFB.

Dataskemaet er en stor fordel for alle. Dine tillægsydelser er gjort overskuelige, så de er med til at sælge netop dine varer og brugerne får direkte adgang til relevante data, godkendelser, certificeringer, beskrivelser mv., som de skal bruge i deres projekt eller udbudsmateriale.

 

Se eksempel på optagelse her:
Delux Denmark